dinsdag 22 juni 2010

Bezuinigingen in de zorg

Nou daar geen we dan! De eerste bezuinigingen zijn al een feit. Door het demissionaire kabinet beslist! Ik dacht dat de afspraak was dat dit demissionaire kabinet geen besluiten meer zou nemen. Ab Klink, (ja CDA dus ?!) wil zeker nog graag de geschiedenisboekjes in ofzo. Ik heb hier echt geen woorden voor!!!

Wat gaat er veranderen in de zorg?
Hulpmiddelen, zoals rollators, krukken en looprekken, worden uit het basispakket gehaald. Ook de anti-conceptiepil voor vrouwen ouder dan 21 jaar verdwijnt uit het pakket.
Mensen gaan in 2011 ook meer betalen voor paramedische zorg. Voor logopedie, ergotherapie en dieetadviezen moet tien euro per keer worden betaald. Mensen die naar een fysiotherapeut gaan, moeten meer behandelingen zelf betalen. Hoge eigen bijdrage voor eerste- en tweedelijns psychologie.

Dat schrijft minister Klink van Volksgezondheid aan de Tweede Kamer. In de brief kondigt hij nog meer besparingsmaatregelen aan, zoals het schrappen van tandartszorg voor 18 tot 21-jarigen.

Als reden geeft hij: omdat er anders een gat in de begroting onstaat. Ook hebben verzekeraars tijd nodig om de polissen voor volgend jaar aan te passen.

Wedden dat die poliskosten óók fors gaan stijgen?
Je zult in dit land maar oud, ziek of gehandicapt zijn of een combinatie van deze.........
SCHANDALIG!




1 opmerking:

Merel zei

Hoiii, Ik kwam op jouw blog terecht...leuk! We hebben wat gemeen. Mijn man kwam ook in december in de WW te zitten. Nu is hij sinds zes weken weer aan het werk maar voor minder dan dat zijn uitkering was. Het is wennen, even met minder doen...maar het gaat mij goed af en volgens mij doe jij het ook niet verkeerd! Is er al uitzicht op werk?
Groetjes Sunshine