dinsdag 27 juli 2010

Terug van vakantie

We zijn weer terug!
We hebben het heerlijk gehad in Spanje en wilden eigenlijk nog niet naar huis maar Man moet weer gaan solliciteren dus geen keus. Overigens had hij meteen al een sollicitatiegesprek. Vooralsnog wordt hij steeds 2e of 3e dus ooit zou dat toch goed moeten komen....

Meestal kom ik na de vakantie vol inspiratie terug maar dit jaar is dat beduidend minder. Je kunt gewoon minder plannen omdat je niet weet hoe een en ander zal gaan verlopen de komende maanden. Dat is voor mij nog wel eens lastig want ik plan nu eenmaal graag.

Het enige wat we voorgenomen hebben is: geen vlees meer te eten. Ik ben het zat. Echt lekker vind ik het niet, het is duur, slecht voor het millieu en mijn lijn. Dus de diepvries wordt door man nog leeggemaakt en dan einde van een carnivoor! Als vervanging gaan we meer noten, ei, kaas, enz. eten. Geen vleesvervangers! Want dat zijn ook weer van die onnatuurlijke dingen. Ik wil gewoon puur, onbewerkt en gezond!

Als jullie goedkope, makkelijke(ik ben echt geen kok) en lekkere recepten hebben houd ik me aanbevolen.

4 opmerkingen:

linda zei

Leuk blog! Ik ga het zeker volgen. Zelf kom ik rond van het minimumloon met een zoon van 18 jaar. Ik werk 32 uur per week. 920 euro per maand.

Op smulweb.nl staan lekkere recepten en mijn eigen favoriet is macaroni met zalm.

Je kookt penne (volkoren-) macaroni met een half groente bouillonblokje.
Ondertussen roerbak je zalmstukjes met wat kappertjes in een beetje olie.
Afblussen met wat droge witte wijn. Dan een pakje slagroom erbij met een half bouillonblokje.
vers gemalen zwarte peper en zout naar smaak bijvoegen. Zachtjes laten pruttelen tot de room dikker is. Dan de penne erbij.
Wat parmezaan (of zo'n zakje Rapitalia) eroverheen strooien.
serveren met een knapperige salade en een glaasje wijn.
Smullen!! ( En binnen een kwartiertje klaar!)

Een leuke variatie is om de zalm te vervangen door gorgonzola, dan doe je wel meteen de room in de pan met alles erbij. Alles is te koop bij de Lidl.

Succes!

JutVrouw zei

Welkom thuis! De tijd in Spanje heb je in ieder geval mooi in je zak, ongeacht wat komen gaat. Succes met de sollicitaties van manlief, ik weet hoe dat gaat :-(

groetjes JutVrouw

marianne zei

Geen vlees meer eten betekent zeker niet dat je goedkoper uit bent! Je moet toch zorgen dat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt. 1 kilo kip of gehakt is altijd nog goedkoper dan noten e.d.
Maar er zijn natuurlijk nog andere redenen om geen vlees te eten. Ik eet al 24 jaar geen vlees en vis en mis het absoluut niet. Op mijn blog komen vegetarische recepten dus kom daar af en toe eens kijken, (ik ben pas een week bezig dus nu staat er nog niet veel op) komende week een overheerlijke vegetarische mousaka.
Ik wens jullie veel succes met alles. gr, Marianne

Anoniem zei

Ah joh: ik eet sinds mijn 7de officieel geen vlees meer, maar voor die tijd ook niet van harte (ik ken de bio-industrie uit mijn familie, vandaar... lang verhaal). Ik ben er groot mee geworden en 30 jaar geleden bestond het woord vegetariƫr nog nauwelijks. Een handje pinda's af en toe (of andere noten, wel duurder, maar variatie kan geen kwaad hoor), een eitje bij de lunch, wat geiten of schapenkaas ter afwisseling (pas op! is wel erg vet tov. koe), melk in je koffie, af en toe een sojaburger (natuurwinkel), een handje pijnboompitten over de salade (lidl), eens per week een visje en klaar is buffertje. Ik ben er groot mee geworden (nou ja, groot niet echt, maar mijn carnivore zus is niet groter als ik)... Niet te moeilijk over doen...
Het gaat vooral om de eiwitten/ijzer. Google maar wat...