zaterdag 15 mei 2010

"Opgeruimd staat netjes"

We hebben een redelijk formaat huis. Een twee-onder-een-kap met een voor- achter- en zijtuin. Ook hebben we een grote zolder met vlizotrap en ideaal als opslagruimte. Echter deze zolder puilde na jaren gewoon uit! Aangezien onze kinderen het nest gaan verlaten of inmiddels hebben verlaten was dit een perfect moment om een puin te gaan ruimen.

Ik had een 6 kubs container besteld en aan het eind van de dag zat deze helemaal vol! Je wilt niet geloven hoe dat oplucht! Alle overtollige dingen weggooien, weggeven of soms nog doorverkopen. Het is echt waar dat er een last van je schouders valt....geen overbodige bagage meer meeslepen en ruimte scheppen. Heerlijk!!!

In het vervolg doen wij het dus anders. Wanneer er nu iets naar de zolder gaat, gaat er ook iets vanaf! Op die manier houden we orde en ruimte.

Het is overigens ook nog eens een duur grapje om van de troep af te komen. De container kostte € 300,-. Dat is dus € 50,- per kub!!! We hebben geld uitgegeven om alle "spullen" aan te schaffen en ook weer geld uitgegeven om er vanaf te komen. Tja.... waar ben je dan mee bezig?!



4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb zojuist met belangstelling je blog gelezen. Wat zijn jullie goed bezig zeg! Ik bewonder de wijze waarop jij de zaken regelt en het redt met zoveel minder. Knap, petje af en (uiteraard) ga ik je volgen! Ik kan veel van je leren ;)

Anoniem zei

Tja...inderdaad waar ben je dan mee bezig!
Maar ach dat zal je in de toekomst nooit meer gebeuren toch!
Het kan nu alleen maar beter gaan!
Veel succes.
Groetjes van Caatje

Eurootje zei

Had je het dan niet beter zelf naar de stort kunnen brengen?

Maya zei

@Eurootje
Zelf wegbrengen was geen optie omdat de spullen te groot waren, wij geen trekhaak aan de Twingo hebben voor een aanhanger en de stort 12km rijden is. Bovendien is zelf storten ook in onze gemeente erg duur.