vrijdag 28 mei 2010

Solliciteren

Solliciteren. Je hebt er een dagtaak aan. Eerst moet je maar eens een geschikte vacature zien te vinden, dan een email of brief in elkaar knutselen, vervolgens versturen en dan komt het wachten.
Soms krijg je meteen reactie maar steeds vaker GEEN reactie.
Ik snap best wel dat werkgevers momenteel veel sollicitatiebrieven binnen krijgen maar hoeveel moeite kost het nu om een (algemeen) mailtje te versturen??

Als je dan bij de "gelukkige" hoort die op gesprek mag komen gebeurt er daarna weer precies hetzelfde! Je hoort binnen een paar dagen iets of helemaal NIETS! Wanneer je dan verhaal probeert te halen is er ook niemand thuis. Ook word je om de meest vage redenen afgewezen vaak omdat ze "voor een dubbeltje" vooraan willen zitten (man vraagt echt niet de hoofdprijs maar wel iets meer dan de WW, duhhhh!).

Mijn "open brief" aan alle werkgevers:

Beste werkgever,

Sommige van jullie zijn op zoek naar personeel. Ik ben mij er terdegen van bewust dat U een enorme hoeveelheid aan reacties zult gaan ontvangen op de openstaande vacature. Maar zou U toch zo vriendelijk willen zijn mij op een achtenswaardige manier op de hoogte te brengen van de procedure. U zou zich ervan bewust moeten zijn dat er ook voor U weer andere tijden aanbreken met personeelstekorten. Hoe zult U het dan vinden wanneer de procedure afgerond is de sollicitant niets meer van hem/haar laat horen? 
Enige coulance uwerzijds zou ik waarderen.

Met vriendelijke groet,
Maya

Natuurlijk schrijf ik dit niet "echt" naar een potentiële werkgever maar ik MEEN het wel!!!

2 opmerkingen:

Eurootje zei

Ik ben het helemaal met je eens!
Hoor het ook steeds om me heen, niets meer gehoord, weer afgewezen, we bellen nog.. maar niets meer enz enz

Ik wens je man heel veel succes met het vinden van een goede werkgever

Petra zei

Je hebt gelijk. Mijn man heeft ook gesolliciteerd bij een gemeente. Wel een bevestigingsmailtje terug gekregen, maar voor de rest niets. Niet eens een afwijzing.

Succes voor je man met het solliciteren.