zondag 17 januari 2010

APK keuring

Afgelopen maandag was het weer zover. Onze Renault Twingo uit 1997 moest naar de jaarlijkse APK keuring. Afgelopen oktober had ik al met de garage overlegd of het de moeite waard zou zijn om er nog geld in te steken. De auto heeft nog geen 62.000 km gelopen maar je weet het nooit. Zij vertelden me dat een grote beurt noodzakelijk was zodat filters, bougies e.d. vervangen zouden worden maar dat hij het zeker waard zou zijn want het is gewoon een goede auto! Als je de APK tegelijk met een beurt laat doen is de APK, gratis.




Dus afgelopen maandag was ik om 8.00 uur bij de garage en om 9.00uur wist ik wat het me zou gaan kosten. € 367,- totaal. Er moest een remleiding vervangen worden en een klem bij de aandrijf-as en verder de grote beurt zoals boven beschreven. Voor dat bedrag kunnen we natuurlijk geen andere auto kopen en zijn we (hopelijk) weer een jaar onder de pannen!

Komende week zal ik hem dan ook nog wassen want dat heeft onze trouwe vriend wel verdiend na ons overal gebracht te hebben met dat pokkeweer!

Geen opmerkingen: