zaterdag 23 januari 2010

Herberekening elektriciteit

Afgelopen oktober zijn we overgestapt van energieleverancier. Van NUON naar RWE. Nadat ik de meterstanden had doorgegeven kreeg ik van RWE een overzicht wat we aan voorschot zouden moeten gaan betalen. Voorschot voor gas leek redelijk te kloppen maar elektriciteit zou maar € 12,- per maand zijn. Dit vond ik toch wel erg weinig en heb ze meteen gebeld. Na overleg met een alleraardigste dame werd er afgesproken om het bedrag tijdelijk te verhogen en begin januari 2010 te bellen voor een herberekening.
Ik heb 4 januari gebeld met de meterstanden van die dag en zij kon meteen een nieuwe berekening maken. Ik schrok met rot.........!!!
We gaan inderdaad geen € 12,- per maand betalen maar ..................€ 8,- !!!

Afgelopen jaren hebben wij wel wat geïnvesteerd in spaar- en ledlampen, we laten nooit onnodig lampen branden, alle stekkers (behalve van de diepvries, koelkast en CV) gaan eruit als we de apparaten niet gebruiken (sluipstroom).
We wonen met 4 volwassenen in een huis en nu weet ik zeker dat we het helemaal niet slecht doen.

Slimme bezuiniging die niets kost aan comfort want we zitten echt niet in het donker.
We sparen het milieu en daarmee onze portemonnee!!!

2 opmerkingen:

jacqueline zei

Hallo Maya,

Heb net pas via via je blog ontdekt en ga je nu zeker volgen. Ik kan er alleen bij dit stukje niet over uit: een voorschot voor energie van €8,=??
Wij hebben volgens mij een voorschot voor Eneco (gas en electra samen) van 160,=!! En dat terwijl wij er toch ook best op letten. Wat is jullie geheim?

Maya zei

@ Jacqueline
Wij betalen aan RWE een voorschot van € 110,- gas en electra. Electra is zo laag omdat we echt overal spaarlampen of ledlampen hebben en alle stekkers die we niet gebruiken eruit doen. Op die manier heb je geen sluipstroom. De verwarming gaat hier vanaf 20.30 uit, de gordijnen zijn dan dicht en blijft het warm totdat we rond 24.00uur naar bed gaan. Ons huis heeft alleen dubbel glas maar is verder niet geïsoleerd.
Dank je voor het volgen!!