maandag 1 maart 2010

Aanslag lokale belastingen

Zaterdag hebben we de aanslag van de lokale/gemeentelijke belastingen binnen gekregen. Geen verrassing dat het weer eens duurder is geworden! Wat echter wél een verrassing is dat onze woning in 2009 € 28.000,- minder waard is geworden?!?!
Heel vreemd want op de site van de instantie die deze belastingen int staat dat de economische recessie nog niet is meegenomen in de berekening en dus de WOZ-waarde ongeveer gelijk zal zijn als die van 2008. Nou bij ons dus duidelijk niet!
Wanneer de WOZ lager is betaal je natuurlijk minder belasting maar wanneer ik mijn huis wil verkopen..........

Ik heb er een mailtje aan gewaagd en ze om uitleg gevraagd. Ook wil ik de taxatie inzien (want die heb ik nog niet ontvangen) zodat ik in ieder geval snap wat er aan de hand is.
Zouden ze de veel goedkopere nieuwe appartementen in onze straat meegenomen hebben voor de taxatie of wil de gemeente op deze manier verbloemen dat ze de belastingen fors verhoogd hebben?
Het is mij een raadsel! Afwachten dus!

Geen opmerkingen: