vrijdag 26 februari 2010

Boodschappen week 8

Deze week zijn de boodschappen o.a. wat duurder omdat ik in plaats van op woensdag voortaan op vrijdag naar de supermarkt wil gaan. Op woensdag is de winkel zowat leeggeroofd en op donderdag komt er nieuwe aanvoer. Ik heb altijd wel een kleine voorraad in mijn kelder en diepvries.

Sommige van jullie denken dat we tekort komen aan groenten en andere voedingsstoffen maar dat is niet waar! We eten veel groenten maar heel weinig vlees. Groenten heb ik vaak nog in de diepvries en in het voorjaar plant ik vanalles in ons kleine tuintje.
Ik heb een opleiding over voeding en gezondheid gevolgd en weet goed hoe gezond te eten.

Lijstje week 8
Spaghetti               € 0,39
Kaas                     € 3,33
Pindakaas             € 1,09
Jus                        € 0,59
Doperwten           € 0,95
Halvarine              € 0,45
3 Magere melk     € 1,35
1 kg Rijst             € 1,19
Suiker                  € 0,65
Roomboter           € 0,89
Kipnuggets           € 1,99
Vruchtenhagel      € 0,79
Vlokken               € 0,89
5 kg Aardappels   € 1,39
Zuurkool              € 0,39
Wortelen             € 0,49
Smeerkaas           € 0,37
3 Smeerworst      € 0,66
Macaroni             € 0,69
2 gerookte zalm   € 5,58
Cervelaatworst    € 0,59
Boterhamworst    € 0,45
Vissticks              € 1,89
2 Afbak broodjes € 0,64
2 chips                 € 0,70
Nootjes               € 0,69
7 bruin brood      € 3,85
=================
Totaal                € 33,92

Er staan een aantal producten bij die ik "normaal" niet meer zo snel zal kopen zoals roomboter en suiker maar we krijgen visite dit weekend en ik wil zelf een boterkoek bakken. Ik ben geen kok maar zo'n koek bakken kan ik dus wel. Bovendien veel lekkerder en goedkoper dan uit de winkel!

1 opmerking:

Frugal living zei

Weer zo'n knap boodschappenlijstje! Of je voedingsstoffen tekort komt, daar oordeel ik niet over hoor! Zelf koop ik iets meer groenten. Deze week was dat: spruiten, courgette, peterselie, blik tomaten, bosui, champignons en broccoli. En in de koelkast had ik van vorige week nog sla en wortelen.
Lekker hè, straks weer groente uit eigen tuin. Ik kweek altijd courgettes, tomaten en sla.