zaterdag 13 februari 2010

Kapper of toch niet ?!

Sinds jaren knip ik het haar van man zelf. Waarom? Nou omdat hij 20 jaar geleden van de kapper terug kwam met een kort koppie wat ze met de tondeuse gedaan hadden. Kosten toen ca. 20 GULDEN! Het staat hem goed en al snel werd beslist dat ik dat zelf ook zou kunnen. We hebben toen een tondeuse gekocht voor 79 GULDEN en die gebruik ik nog steeds! Wat een kostenbesparing is dat geweest! Iedere paar weken doe ik het nu zelf en het is nog nooit mislukt!

Om deze kostenbesparing met 2 dochters en mijzelf uit te breiden ben ik een paar jaar geleden een kapperscursus gaan doen. 10 lessen (inclusief scharen en alle andere benodigdheden ca. € 280,-) en dan kun je goed knippen, föhnen, permanenten en krulspelden inzetten. Deze lessen waren alleen voor vrouwenkapsels. Wilde je ook mannen kunnen knippen dan kon je een vervolgcursus doen. In mijn geval dus niet nodig!
Ik knip nu de dochters meestal zelf en spaar dus gemakkelijk € 20,- uit. Ook heeft onze oudste dochter de cursus gevolgd zodat zij mij (en anderen) weer kan knippen en dat heeft ze gisteren weer gedaan. Zij knipt de achterkant en ik de rest en dat gaat echt goed. Het zit beter dan wanneer ik van de kapper afkom en ik kan ook na de knipbeurt meteen douchen zodat ik verlost ben van alle losse haartjes. Zo besparen we ieder jaar dus veel geld en we zien er altijd netjes gekapt uit!

Nu twijfel ik alleen nog of ik ook een knipcursus voor onze hond zal gaan volgen want hij is de enige die nog 4x per jaar naar de "kapper" gaat á € 42,50 per behandeling!

Geen opmerkingen: