dinsdag 23 februari 2010

Uitbetaling WW

Eerder meldde ik al dat het UWV de WW berekent over een maand maar uitbetaald per 4 weken.
De uitbetalingsdata zijn onhandig!
De eerste keer dat man een uitbetaling kreeg was over 9 dagen. Vervolgens starte de "normale" uitbetaling, iedere 4 weken beginnend op 13 januari 2010.
Ik moets dus zorgen voor een buffertje op de lopende rekening want de  hypotheek met bijbehorende verzekeringen en nog wat andere posten, werden wel 1 januari 2010 afgeschreven.

Hoeveel mensen zouden er zo niet in de problemen komen? Mensen die maar pinnen totdat het op is. Ik denk dat het nog regelmatig voorkomt. Je hoort wel vaker dat mensen in de problemen zijn gekomen door een uitkering die niet op tijd was, niet het correcte bedrag was enz.

Ieder jaar maak ik daarom een overzicht van inkomsten en uitgaven in Excel en kijk ik op de bankafschriften terug op welke datum een bepaalde post afgeschreven wordt. Het is even werk maar je weet wel waar je aan toe bent en het geeft ons rust. Wij komen op die manier zelden voor verrassingen te staan en staan nooit rood (veel te duur)!

Met mijn Excel-overzichtje blijkt dus dat ik genen van mijn vader heb.........hij was een boekhouder!

2 opmerkingen:

Monique zei

Hier ook een ware Excel-overzichten-freak. Per cent weten wat er van de rekening gaat is toch wel zo lekker!

Budgetstudent zei

Ik heb ook een vier weken salaris en het bevalt me eigenlijk beter dan per maand, omdat het altijd op dezelfde dag komt en het is nooit te laat. Dit in tegenstelling tot dingen die bv altijd op de 20e worden betaald, als de 20e in het weekend valt heb je pech.