woensdag 17 februari 2010

Inspiratie

Ik zal jullie vertellen waar ik (voor een gedeelte) mijn inspiratie vandaan haal om zuinig, spaarzaam, millieubewust enz. te leven.

Ik ben opgevoed met een bepaalde vorm van zuinigheid. Thuis hadden we het financieel niet breed en er moest dus op de kleintjes gelet worden en lang niet alles waar we als kind om vroegen, kon aangeschaft worden.
Ook in het begin dat man en ik samen gingen wonen en we allebei nog op school zaten, konden we nauwelijks rondkomen. Het maakte ons creatief en trots als dingen lukten! Ondanks het weinige geld is die tijd mij heel dierbaar! En daar zit dus de inspiratie. Ik heb aan den lijve ondervonden dat je geen geld nodig hebt om gelukkig te zijn. Natuurlijk moet je ook geen geldzorgen hebben maar dat is heel wat anders dan "zwemmen" in het geld. Wij zijn met weinig al snel tevreden.

Een aantal jaren geleden las ik dit boek......
En dit sloeg in als een bom! De manier zoals ik tegen veel dingen aan kijk wordt hierin op duidelijke wijze beschreven en toepasbaar gemaakt.
Beschrijving bij Bol.com: Op weg naar financiële onafhankelijkheid. Meer greep krijgen op je financiële situatie, wie wil dat niet? Geld overhouden in plaats van leningen afbetalen, een huis kopen, korter werken of er eerder mee stoppen, een pensioenvoorziening opbouwen: het lijkt allemaal zo onbereikbaar. In dit boek is een praktische doe-het-zelfcursus opgenomen waardoor bewustzijn ontstaat over de rol die geld in je leven speelt; zet de eerste stappen op weg naar FINANCIËLE ONAFHANKELIJKHEID.

Eens per jaar pak ik het boek uit de kast en lees het opnieuw en krijg daar enorme inspiratie van! Het is uniek wanneer je je gesteund voelt door mensen die je eigenlijk helemaal niet kent maar die op een zelfde manier leven als jij!!! Ik raak niet snel in een dipje maar wanneer ik even opgepept moet worden.........nestel ik mij lekker op de bank met een kopje thee en begin te lezen. Heerlijk ! En dan voel ik me zo ontzettend rijk en kan ik er weer voor een hele tijd tegenaan!

Geen opmerkingen: