woensdag 10 februari 2010

Contant geld gaat verdwijnen?!

Volgens de consumentenbond gaat cash geld in de ban. Binnen vijf jaar zal iedereen alleen met de pinpas of mobiele telefoon in winkels betalen.
Een heel slecht idee volgens mij!
Mensen raken gemakkelijker het overzicht kwijt door het pinnen. Veel schulden ontstaan doordat mensen net zo lang blijven pinnen totdat het niet meer gaat en ze dus rood staan. Een oplosssing om weer op het goede spoor te komen is contant geld! Een vast bedrag per week pinnen en "op is op".

Ook ouderen vinden het fijner om contant geld te hebben en niet te hoeven pinnnen. Volgens de consumentenbond moet er voor deze groep mensen nog een oplossing gevonden worden.

Ik kan goed met geld omgaan maar wat mij erg tegenstaat is dat de banken op deze manier nog meer te zeggen krijgen over mijn geld. Ik wil niet afhankelijk zijn van een bank maar welke keus heb ik? Je moet maar eens proberen je hypotheek met cash geld te betalen of je baas je salaris contant uit te laten betalen.......Helaas hebben wij dit met zijn allen jaren geleden al opgegeven.

En dan nu het overige cash?!?!?! Ik blijf zeggen: EEN HEEL SLECHT IDEE !!!

1 opmerking:

Monique zei

Wat denk je van die kleine hummeltje die nu nog elke week een muntje of twee krijgt? Of de iets grotere hummel die een goed rapport komt laten zien? Wat moet de tandenfee nu onder het kussen leggen? En wat gaat de grote knul verdienen met het autowassen voor de buren?
Nee, ook ik ben er geen voorstander van. Laat mij die oude sok maar in huis houden. Werkt toch écht het best!